sunnuntai 10. lokakuuta 2010

Kirjoitin palturia - oikaisen virheeni

Rehellisyyden nimissä joudun oikaisemaan kirjoituksessani "Pohjatonta miesvihaa" (12.9.2010) olevan tiedon. Kerroin Kaarlenkadulla alkuvuodesta 2002 pidetystä kokouksestamme, jonne Reijo Pesonenkin Saarijärveltä asti saapui. Kokouksen aiheena oli Loppukirin rakennuttaminen, mm. rakennuttajasopimus. Vaikea ja tärkeä aihe siis. Reijon vitsiksi tarkoitettuun kysymykseen, missä hallituksemme miehet luurasivat (meillähän oli hallituksessa ainoastaan naisia), kaikki paikalla olijat - paitsi minä - remahtivat nauruun. Niin kirjoitin. Kirjoituksesta saattaa saada sen käsityksen, että kokouksen vaikea aihe olisi tuonut paikalle k o k o h a l l i t u k s e n. Niin ei kuitenkaan ollut. Marja Dahlström, jonka osallistumisaktiivisuus ja sitoutuneisuus ei koskaan ollut sitä luokkaa kuin ensimmäiseltä puheenjohtajalta odotin, puuttui tuostakin tapaamisestamme. Puheenjohtajana oli kuitenkin tuolloin jo Kaarina Hughes.

Nyt minusta tuntuu, että mitä pitemmälle kuukaudet kuluivat, sitä useammasta kokouksesta ja tapaamisesta Marja oli poissa. En vain jaksa muistaa, miten hän ne poissaolot loppuaikoina selitti. Luultavasti ei mitenkään. Minä vain olin jo niin tottunut hänen käyttäytymiseensä, etten parempaa odottanutkaan. Ainakin olin kuoleman väsynyt.

Hallituksen kokoonpanosta muukin kuin naisvaltaisuus kiinnittää nyt huomioni: seitsemästä jäsenestä ainoastaan Marja oli naimisissa, kaksi meistä oli eronnut, loput neljä olivat sinkkuja. Ainoastaan Marjalla ja minulla oli lapsia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti